Skolas logopēde
03.10.2013


Valoda ir viens no sazināšanās veidiem, kas nepieciešama cilvēkam kā sabiedrības loceklim. Ja bērnam ir runas traucējumi, tas rada grūtības ne tikai saskarsmes procesā ar vienaudžiem un pieaugušajiem, bet arī nepārvaramus šķēršļus mācību programmas sekmīgā apguvē.

Orientējošā logopēda nodarbību struktūra (katram bērnam tiek plānotas individuāli):

  • sajūtu pieredzes bagātināšana;
  • skaņu izrunas mācīšana, precizēšana un to diferencēšana;
  • prasmes orientēties plaknē, telpā, apkārtnē attīstīšana;
  • dialoga ar pieaugušo veidošana;
  • pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšana;
  • artikulācijas aparāta (mēles, lūpu, u.c.) vingrināšana;
  • vārdu krājuma paplašināšana;
  • saistītās runas attīstīšana;
  • elementāru gramatikas likumu apguve;
  • fonemātiskās, jeb runas dzirdes attīstīšana;
  • elpošanas un balss aparāta nostiprināšana;
  • runas instrukciju izpratnes veidošana;
  • mācīšanās stāstīt un izteiksmīgas runas veidošana;
  • domāšanas procesa attīstības veicināšana.

Logopēdam ir cieša sadarbība ar priekšmetu skolotājiem un atbalsta personālu, ievērojot  informācijas konfidencialitāti.

Skolas logopēde Aina Strupiša 




      Atpakaļ