19. maijā notika Liepupes vidusskolas kārtējā Robotikas diena
25.05.2017
19. maijā notika Liepupes vidusskolas kārtējā Robotikas diena,
kurā visi skolēni no 1. līdz 8.klasei piedalījās Ģirta Čamaņa vadītajās meistarklasēs. Pasākums notika projekta "Karjeras izglītība" ietvaros ar mērķi iepazīt inženierzinātnes, programmēšanu un STEM. Ar robotiem skolēni ir jau iepazinušies, tādēļ nākošais pedagogu un datorspeciālistu uzdevums ir ieviest šo kustību mācību procesā, mācību stundās, saistīt to ar reālo dzīvi.
Starptautiskā projekta ""RoboESL"" ietvaros Rīgā notika konference skolotājiem no dažādām valstīm, kurā viņi guva pieredzi, kā mācību stundās izmantot robotus skolēnu motivēšanai mācīties un mazinātu skolas pamešanas riskus. Robotu izmantošana veicina skolēnu ieinteresētību matemātikā, fizikā un tehnoloģijās. Liepupes vidusskolu pārstāvēja datorikas skolotāja, Robotikas pulciņa vadītāja Rita Gulbe.
Wedo 2.0 programmas kurss ir universāls izglītības risinājumu kopums, kuru mēs plānojam pielietot mācību stundās, vienlaikus saglabājot interaktīvo, motivējošo un uz praktisku iemaņu attīstību vērsto pieeju. Šoreiz skolēniem bija iespēja uzbūvēt robotu - “Greizos ratus” un izprast transporta līdzekļu dinamiku, riteņu virzes kustību.
Otrajā dienas daļā 5.-8.klases skolēni būvēja un programmēja LEGO Mindstorms EV3 Robotus- līnijsekotājus. Skolēniem bez iepriekšējas pieredzes tas sagādāja grūtības. Reizēm skolēniem tas prasa lielāku koncentrēšanās spēju, pacietību, precizitāti, daudzkārtīgu eksperimentēšanu un secinājumu pieņemšanu. Viens variants ir gatavu programmu Robotā ievadīt un likt tam darboties, bet cits – eksperimentējot un pētot izveidot pašiem, lūk uz to mēs ejam.
Darbā ar komplektu skolēni iegūst inženiertehniskās iemaņas, mācās risināt loģiskus uzdevumus, apgūst programmēšanas pamatus, kibernētiku un citas zinātnes. Tā piemēram, fizikā konstruktors LEGO Mindstorms EV3 palīdz izprast un veidot automātikas eksperimentus, informātikas stundās — apgūt algoritmus. Tas, bez šaubām, ir uzskatāms un aizraujoši izglītojošs instruments.
Lai robots sāktu kustēties, jāveic aprēķini, jāprogrammē. Robotam ir jāreaģē uz gaismu ar sensoriem – tātad matemātikas fizikas zināšanas vajadzīgas.
Parasti pieņemts, ka robotika skolās pieejama talantīgajiem un apdāvinātajiem skolēniem. Mēs cenšamies pierādīt, ka robotika mācībās ir vērtīga visiem skolas bērniem, īpaši tiem, kam sekmes ir sliktākas. Šajās nodarbībās atmosfēra ir krietni brīvāka, nekā ierasts klasē. Bērni attīsta vērtīgas iemaņas un, manuprāt, svarīgākais ir celt šo bērnu pašvērtējumu, darbojoties ar interesantām tehnoloģijām, lai viņi tiektos uz labākiem rezultātiem skolā .
Lai mums visiem izdodas.
Rita Gulbe
Vairāk bildes skatīt šeit...