2017

“Aspired zinātnes diena” Liepupes vidusskolā

 

“Aspired zinātnes diena”  Liepupes vidusskolā

 

15. novembrī ESF darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs “ projekta “karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs “ Nr 8.3.5.0/16/I/001 ietvaros notika “Aspired zinātnes diena”  Liepupes vidusskolā .

Rīts sākās ar rosību ķīmijas un fizikas kabinetos, jo tieši ķīmiķa un fiziķa profesijai tika pievērsta uzmanība – Egita Želve no Ventspils  zinātnes  centra „Aspired” iepazīstināja mazos 1., 2., 3. Klases ķīmiķus ar to, ka no dažādām sadzīvē izmantojamām vielām var pagatavot kaut ko jaunu un īpašu. Katrs „mazais ķīmiķis” saņēma darba komplektu: cepurīti, cimdiņus, maisāmo lāpstiņu un krūzīti, kurā katrs varēja pagatavot savu „flaberi” jeb „slaimu” no PVA līmes, ūdens, pārtikas krāsvielas un borāka.  Čakli rosoties mazajiem ķīmiķiem, katrs ieguva sev vēlamās krāsas slaimu, kurš ievietots glītā maisiņā kā liels dārgums tika cilāts, apbrīnots, citiem rādīts un mājās aiznests. 

Fizikas kabinetā rosīgi strādāja pie kosmiskās raķetes izveidošanas: vispirms skolēni uzzināja, kad un kā radušās pirmās kosmiskās raķetes, cik ilgā laikā raķete nokļūst kosmosā un cik laika vajadzīgs, lai aizlidotu uz Mēnesi.  Nodarbības gaitā skolēni uzzināja, kādai jābūt raķetei, lai tā attīstītu pienācīgu ātrumu, un labi izrautos kosmosā.  Turpmākais jau bija nopietns konstruktoru darbs- izgatavot savu raķeti. Vislielākā jautrība un sajūsma sākās tad, kad raķetes bija jāpalaiž kosmosā- īpašs palaišanas mehānisms sastāvēja no kanalizācijas caurulēm, kurām galā pievienota PET pudele, uz kuras uzlecot (iedarbojoties ar spēku), raķete uzsāka savu lidojumu. Varat ticēt vai nē, bet veiksmīgāko konstruktoru raķetes pārlidoja pāri skolas jumtam! Tas ir vairāk kā 40 metrus!  Ar raķešu konstruēšanu un palaišanu nodarbojās 4., 5., un 6. klases.

7. un 8.klašu skolēni bija iesaistīti interaktīvā jautājumu- atbilžu spēlē- „Kodu pavēlnieks”- skolēni uzzināja kā informāciju kodē un atkodē dators, kā veidojas algoritms, un kā notiek informācijas nolasīšana. 

9. un 12. Klašu skolēni spēlēja līdzīgu interaktīvo spēli, kura saucās „Veiksmīgais lauksaimnieks”- izmantojot savas zināšanas informāciju tehnoloģiju jomā, pieslēdzot loģisko un stratēģisko domāšanu, katras  komandas uzdevums bija pirmajiem nokļūt finišā. Spēlei atvēlētais laiks bija viena astronomiskā stunda, un tai beidzoties, neviens zāli pamest negribēja, jo spēle tik tiešām radīja azartu un aizrautību. 

Tā, pateicoties ESF projektam Liepupes vidusskolā izglītojamie iepazina ķīmiķa, fiziķa,  konstruktora, inženiera,  datorspeciālista, lauksaimnieka un citas profesijas, papildus apgūstot prasmi klausīties un sadzirdēt, skatīties un ievērot, sadarboties grupā, komunicēt un rīkoties atbildīgi. 

 

Vairāk bildes skatīt šeit... 

Lasīt vairāk...
Rudens pārgājieni ar karjeras izglītības ievirzi.

 

Rudens pārgājieni ar karjeras izglītības ievirzi.

Septembra jauko laiku 2. un 3.klases skolēni izmantoja tālākam un  tuvākam pārgājieniem.

Pagājušajā nedēļā trešklasnieki kopā ar savu audzinātāju Inesi Eglīti devās uz mūsu pagasta lielāko kokapstrādes uzņēmumu ‘’Kāpnes’’. Gatis Gūtmanis un Juris Ozols iepazīstināja skolēnus ar telpām un ražošanas procesu šajā uzņēmumā.  Bērni saprata, ka darbs te nebūt nav viegls, ka tas prasa labas zināšanas un  pacietību. Toties rūpīgi pabeigtais gala produkts – skaistās kāpnes un citas mēbeles iepriecina gan pasūtītājus, gan pašus meistarus.  

Otrās klases skolēni septembra vidū ciemojās pie klasesbiedra, kura ģimenes hobijs ir zirgi, kā arī apmeklēja z/s ‘’Tūjasmuiža’’. Te varējām uzzināt, kur rodas piens, apmeklējām fermu, kas ir pilnībā mehanizēta, papriecājāmies par teliņiem, redzējām, kā top biezpiens, nogaršojām pašu saimniecībā gatavoto jogurtu. Bija grūti saprast, kurš garšīgāks – aveņu vai melleņu, kuru iegādāties? Paldies par šo iespēju saimniecei Kristīnei Mauliņai un meistarei Dacei Ķīkulei!

Tikšanos ar zirgiem otrklasnieki gaidīja ar nepacietību. Un cerētais noteikti piepildījās – gan zirdziņu barošana, gan paraugdemonstrējumi, gan izjāde deva neaizmirstamu iespaidus, kurus vēlāk vēlreiz atcerējāmies skolā, skatoties fotogrāfijas. Un tāpēc aizmirsās arī garā ceļa grūtības, un godam nopelnīti bija diplomi par izturību 5,5km garajā maršrutā, savstarpējo izpalīdzību un drosmi, pirmoreiz sēžoties baltās skaistules Dipadas Dapadas mugurā. Paldies zirgu saimniecei Līgai Vilnei  par šo iespēju, plašo informāciju un prasmīgo organizāciju!

Centīsimies apciemot vēl citus prasmīgus darba darītājus, lai priekšstats par dažādām profesijām veidotos arvien daudzpusīgāks, bet mūsu pārgājienu varat vērot galerijā.

2.klases audzinātāja Sandra Zaķe

Vairāk bildes skatīt šeit... 

 

Lasīt vairāk...
19. maijā notika Liepupes vidusskolas kārtējā Robotikas diena

 

19. maijā notika Liepupes vidusskolas kārtējā Robotikas diena,

kurā visi skolēni no 1. līdz 8.klasei piedalījās Ģirta Čamaņa vadītajās meistarklasēs. Pasākums notika projekta "Karjeras izglītība" ietvaros ar mērķi iepazīt inženierzinātnes, programmēšanu un STEM. Ar robotiem skolēni ir jau iepazinušies, tādēļ nākošais pedagogu un datorspeciālistu uzdevums ir ieviest šo kustību mācību procesā, mācību stundās, saistīt to ar reālo dzīvi.

Starptautiskā projekta ""RoboESL"" ietvaros  Rīgā notika konference skolotājiem no dažādām valstīm, kurā  viņi guva pieredzi, kā mācību stundās izmantot robotus skolēnu motivēšanai mācīties un mazinātu skolas pamešanas riskus. Robotu izmantošana veicina skolēnu ieinteresētību matemātikā, fizikā un tehnoloģijās. Liepupes vidusskolu pārstāvēja datorikas skolotāja, Robotikas pulciņa vadītāja Rita Gulbe.

Wedo 2.0 programmas kurss ir universāls izglītības risinājumu kopums, kuru mēs plānojam pielietot mācību stundās, vienlaikus saglabājot interaktīvo, motivējošo un uz praktisku iemaņu attīstību vērsto pieeju. Šoreiz skolēniem bija iespēja uzbūvēt robotu - “Greizos ratus” un izprast transporta līdzekļu dinamiku, riteņu virzes kustību.

Otrajā dienas daļā 5.-8.klases skolēni būvēja un  programmēja LEGO Mindstorms EV3 Robotus- līnijsekotājus. Skolēniem bez iepriekšējas pieredzes tas sagādāja grūtības. Reizēm  skolēniem tas prasa lielāku koncentrēšanās spēju, pacietību, precizitāti, daudzkārtīgu eksperimentēšanu un secinājumu pieņemšanu. Viens variants ir gatavu programmu Robotā ievadīt un likt tam darboties, bet cits – eksperimentējot un pētot izveidot pašiem, lūk uz to mēs ejam.

Darbā ar komplektu skolēni iegūst inženiertehniskās iemaņas, mācās risināt loģiskus uzdevumus, apgūst programmēšanas pamatus, kibernētiku un citas zinātnes. Tā piemēram, fizikā konstruktors LEGO Mindstorms EV3 palīdz izprast un veidot automātikas eksperimentus, informātikas stundās — apgūt algoritmus. Tas, bez šaubām, ir uzskatāms un  aizraujoši izglītojošs instruments.

Lai robots sāktu kustēties, jāveic aprēķini, jāprogrammē. Robotam ir jāreaģē uz gaismu ar sensoriem – tātad matemātikas  fizikas zināšanas vajadzīgas.

 Parasti pieņemts, ka robotika skolās pieejama talantīgajiem un apdāvinātajiem skolēniem. Mēs cenšamies pierādīt, ka robotika mācībās ir vērtīga visiem skolas bērniem, īpaši tiem, kam sekmes ir sliktākas. Šajās nodarbībās atmosfēra ir krietni brīvāka, nekā ierasts klasē. Bērni attīsta vērtīgas iemaņas un, manuprāt, svarīgākais ir celt šo bērnu pašvērtējumu, darbojoties ar interesantām tehnoloģijām, lai viņi tiektos uz labākiem rezultātiem skolā .

 Lai mums visiem izdodas.

 Rita Gulbe

Vairāk bildes skatīt šeit... 

 

Lasīt vairāk...
Ekskursija uz Rīgas zooloģisko dārzu un Nacionālo bibliotēku

 

Ekskursija uz Rīgas zooloģisko dārzu un Nacionālo bibliotēku

      18. maijā sākumskolas skolēni devās mācību ekskursijā uz Rīgu lai projekta "Karjeras izglītība" atbalstīti iepazītos gan ar bibliotēku, gan ar zooloģisko dārzu.

      Pirmā nodarbība notika Rīgas zooloģiskajā dārzā. Tur zinošu gidu vadībā skolēni uzzināja interesantus faktus par dzīvniekiem. Ar lielu interesi visi klausījās saistošus stāstus no personiskās zoodārza darbinieku darba pieredzes. 2 stundas pagāja nemanot. Gan skolēni, gan skolotājas uzzināja daudz jauna par Rīgas zooloģisko dārzu.

     Vēl mums bija iespēja apmeklēt Latvijas Nacionālo bibliotēku.  Gaismas pilī Latvijas Nacionālā bibliotēka atrodas kopš 2014. gada.  Tur ekskursijas vadītāji mūs iepazīstināja ar bibliotēku.  Bija iespēja iepazīties ar izstādi, kura veltīta LNB arhitektam G. Birkertam.  Bijām bibliotēkas  skatu laukumā un pasākumu telpā (korē). Redzējām Krišjāņa Barona Dainu skapi. Apskatījām Bērnu literatūras centra lasītu. Uzzinājām kā kļūt par Latvijas Nacionālās bibliotēkas lasītāju.

Skolotāja Daiga Krūze

Vairāk bildes no ekskursijas šeit...

Lasīt vairāk...
Motormuzeja un ZINOO centra apmeklējums.

Motormuzeja un ZINOO centra apmeklējums.

      23.maijā Liepupes vidusskolas 5.-8.klašu skolēni, projekta „Karjeras izglītība” atbalstīti, apmeklēja Rīgas Motormuzeju. Gides pavadībā skolēni varēja noklausīties aizraujošu, interesantu stāstījumu par katra eksponāta rašanās vēsturi, ekspluatācijas noteikumiem, kā arī interesantiem notikumiem eksponātu „dzīvē”.

      Muzeja ekspozīcijā bija apskatāmi vairāk kā 100 unikāli senie spēkrati, bet muzeja krājums arvien tiek papildināts ar nozīmīgiem jaunieguvumiem.

      Seno spēkratu ekspozīcija veidota kā aizraujošs stāsts par unikāliem spēkratiem, ievērojamām personībām un auto pasaules nozīmīgākajiem vēstures notikumiem.

      Rīgas Motormuzejs ir viens no retajiem pasaules auto muzejiem, kas pamatoti var lepoties arī ar profesionālu restaurācijas darbnīcu. Tās pamatā – restauratoru tehniskās spējas, zināšanas, pieredze un, bez šaubām, kaislība pret senajiem spēkratiem. Līdz šim Rīgas Motormuzeja restaurācijas darbnīcā ir realizēti vairāk kā 30 spēkratu restaurācijas projekti, daudzi no tiem arī ārzemju muzejiem.

      Mašīnu, motociklu, motorolleru un velosipēdu modeļu bija tik daudz, un katrs izceļas savā elegancē un darbošanās spējā. To izstāstīt nevar, tas jāredz pašu acīm! Ne velti 6.klases zēni, vaicāti, kur vēlētos braukt nākamgad, vienbalsīgi atbildēja : ”Vēlreiz uz Motormuzeju!”

      Dienas turpinājumā mēs apmeklējām Rīgas  ZINOO centru. Daži no bērniem šādu zinību centru ir apmeklējuši Cēsīs. Tagad tāds atvērts arī Rīgā, Liepājā un Daugavpilī.

      ZINOO piedāvā interaktīvas ekspozīcijas, lai apmeklētāji varētu paši izmēģināt dažādas tehnoloģijas un pārbaudīt dabas likumus: mācīties matemātiku lēkājot, izbaudīt gravitāciju šūpolēs, izprast berzi braucot ar speciāli aprīkotiem kartingiem, redzēt skaņu, veidot zobratu pārnesumus, saprast katapultas darbības principus, būvēt un vadīt robotus, redzēt zibeni un vēl. Šobrīd centrā esošo ekspozīciju veido vairāk kā 200 eksponāti, kuru skaits regulāri tiek papildināts.

      Zinoo centrā piedalījāmies eksperimentu darbnīcā, kuras vadītājs Oskars pārsteidz bērnus ar dažādiem dabas „brīnumiem”. Eksperimentos piedalījās arī paši skolēni, tas šo nodarbību padarīja patiesi aizraujošu.

      Paldies visiem, kas palīdzēja šo ekskursiju noorganizēt, paldies skolotājiem Jautrītei Marinai Liepiņai, Agnijai Bronkai, Ritai Cīrulei, Ritai Gulbei, kas visu dienu bija kopā ar saviem audzināmajiem. Īpašs paldies skolas direktorei A. Rubezei, kura radīja iespēju iesaistīt skolēnus  šajā projektā, jo transports un ekskursija uz Motormuzeju bija par brīvu.

      ZINNO centra apmeklējumu par brīvu bija nopelnījuši Robotikas pulciņa dalībnieki par veiksmīgu startu Valkā Robotikas sacensībās.                            

Jautrīte Marina Liepiņa.

Bildes no pasākuma skatīt šeit... 

 

Lasīt vairāk...
Jauniešu garantija

 

4.aprīlī Liepupes vidusskolas 12.klases skolēni

 tikās ar Profesionālās izglītības projektu departamenta Projektu vadības nodaļas
eksperti karjeras jautājumos 
Eviju Savicku

 

Sirsnīgā atmosfērā jaunieši guva atbildes par Jauniešu garantijām uz sādiem jautājumiem:

 

Vai Jauniešu garantija der man?

 

Jā, ja:

- esi vecumā no 17 līdz 29 gadiem (ieskaitot);

- esi ieguvis vismaz pamata, vidējo vai profesionālo vidējo izglītību, ko apliecina dokuments;

- esi bez iepriekš iegūtas profesijas vai ar profesionālo kvalifikāciju, kas iegūta vismaz 12 mēnešus pirms mācību uzsākšanas.

Tu vari:

- būt reģistrējies Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) kā darba meklētājs vai bezdarbnieks un vienlaikus saņemt bezdarbnieka pabalstu;

- vienlaikus mācīties vakarskolā, iegūt vidējo izglītību tālmācībā vai studēt nepilna laika studiju programmās.

Ņem vērā, ka:

- vienlaikus nevari būt finansiālā atbalsta saņēmējs Jauniešu garantijas pasākumos, ko īsteno NVA, izņemot darba meklēšanas atbalsta pasākumos, konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos un karjeras konsultācijās;

- ja iepriekš mācības Jauniešu garantijas izglītības programmā pārtrauci un saņēmi stipendiju, atkārtoti vari mācīties tikai 12 mēnešus pēc stipendijas iegūšanas;

- vienlaikus nevari būt pilna laika students augstākās izglītības iestādē.

Kāda iepriekšējā izglītība nepieciešama un kur jāiesniedz dokumenti?

1 gada izglītības programmās (2. kvalifikācijas līmenis) vari uzsākt mācības, ja Tev ir pamatizglītība, vispārējā vidējā vai profesionālā vidējā izglītība (pēc 9. vai 12. klases);

Iepriekšējo izglītību apliecinošais izglītības dokuments jāiesniedz kādā no izvēlētajām profesionālās izglītības iestādēm vai to filiālēm, sazinoties ar izvēlēto izglītības iestādi.

Papildu jautājumu gadījumā sazinieties ar VIAA Profesionālās izglītības projektu departamenta darbiniekiem, tālrunis: 67854770.

Audzinātāju MK vadītāja Rita Gulbe 

Lasīt vairāk...
Trīs projektu dienas- karjeras izvēle

 

Trīs projektu dienas - karjeras izvēle

 

Arvien nozīmīgāk un atbildīgāk jāizvēlas sava nākotnes profesija, jo daļa profesiju izzūd, to vietā nāk jaunas. Šobrīd Latvijā ir ap 3000 profesiju, kuras ir reģistrētas profesiju katalogā. Izvēle grūta- stāvēt krustcelēs, ja ceļi ved 3000 virzienos!

Projektu nedēļā aicinājām dažus interesantus cilvēkus, kuri spēj iedvesmot, iedrošināt, palīdzēt izraudzīties nākotnes profesiju.

Pirmdien tikāmies ar Rīgas Domes deputātu, grupas „Vilki” dalībnieku, vienu no M. Montesori pedagoģijas „celmlaužiem” Latvijā- Jāni Ati Krūmiņu. Noklausījušies īsu ieskatu novadnieka profesijas izvēlē, tikām iesaistīti sevis  izzinošās aktivitātēs- iekāpām „Laimes pēdās”, veidojām savu vērtību „top” un pat izgājām „Lāča spēka deju”. Paldies Jānim Atim Krūmiņam par kopā būšanu, jaukajām atziņām un iedvesmu! 

Otrdien tikāmies ar NVA Limbažu nodaļas karjeras konsultanti Ramonu Kočāni. Ļoti aizraujošā prezentācijā Ramona mūs izveda cauri profesiju daudzveidīgajai pasaulei, ļaujot ielūkoties visai neparastās profesijās, izzūdošajās profesijās un nākotnes profesiju dažādībā. Skolēni pildīja vairākus testus, ar kuru palīdzību noteica sev vēlamākās, interesantākās, piemērotākās profesijas. Skolēniem bija vēlme konsultēties individuāli un savu testu rezultātus pārspriest ar Ramonu Kočāni. Paldies par tik interesantām, saistošām un aizraujošām karjeras izvēles nodarbībām Ramonai Kočānei!

Trešdien skolā viesojās Inta Soms no DAP Salacgrīvas nodaļas, kura interesantās aktivitātēs iesaistīja 5.-8. un 11. klašu skolēnus, aizraujoši parādot ar dabas  aizsardzību saistītās profesijas, pievēršot uzmanību globālās sasilšanas problēmai –„Silto džemperu” dienu sakarā. 

Ko darījām laikā ārpus lekcijām un nodarbībām?

 

2.klases projekta dienas kopā ar audzinātāju I. Eglīti.

Projekta pirmā diena iesākās ar Meteņu ieskandināšanu kopā ar tradīciju kopu "Skales". Dziedājām jautras dziesmas un gājām arī rotaļās.

Pēc tam visi devāmies uz Liepupes ezeru, kur varēja izvizināties karuselī -ragavas traucās pa spožo ledu milzīgā ātrumā, tas tik bija drosmes pārbaudījums!

Nākošajā dienā pie mums viesojās mūsu skolas kādreizējā skolniece Santa Bērziņa, viņa tagad strādā par frizieri. Tā kā mūsu klases meiteņu interese par šo profesiju ir liela ,tad klātienē varējām pārliecināties un uzzināt, cik šī profesija ir interesanta un vajadzīga. Paldies Santai par atbildēm uz mūsu jautājumiem, kā arī pacietīgo darbošanos, veidojot meitenēm izvēlētās frizūras. Arī zēni netika aizmirsti- jaunās frizūras padarīja viņus vēl pievilcīgākus! Un, protams, nedrīkst aizmirst fotografēšanās pēc skaistajām pārvērtībām.

       Projekta dienu noslēgumā braucām interesantā ekskursijā uz Minhauzena muzeju, kā arī viesojāmies pie keramiķes I.Žagatas.

       Lūk, tik interesantas un piepildītas bija mūsu projekta 3 dienas! (2.klases audzinātāja I.Eglīte). 

 

4. klases projekta dienu darbs.

             Ar vislielāko prieku un sajūsmu pirmajā dienā sagaidījām – Meteņu tradīciju teicējas – „Skales” dalībnieces. Mums ļoti patika iet rotaļās un doties uz Liepupes ezeru, kur katrs izvizinājāmies ledus karuselī. Urā, karuselim! Tas tik bija brauciens! 4. klases zēni un Paula dūšīgi grieza karuseli. Nebija jau tikai izklaides… Mēs katrs izveidojām kolāžu par savu nākotnes profesiju.

            14. februāris – Svētā Valentīna diena. Dienu sākām ar mūsu puišu apsveikumiem. Paldies viņiem! Sagatavojām nelielus pārsteigumus saviem vecākiem šajā dienā, un atkal sekoja nopietns darbs pie projekta tēmas – sociālās zinības stundā katrs izstrādājām nelielu projektiņu, kura ietvaros iepazināmies ar savu vecāku profesijām. Nu bija laiks šo darbiņu prezentēt saviem klasesbiedriem.

            Projekta dienu noslēgumā – ekskursija! Iepazinām gida profesiju, proti, kas jāzina, kur jāmācās, kādas rakstura īpašības nepieciešamas. Paldies mūsu skolas absolventam R. Lūsim, kas mums visu to izstāstīja. Mums patika. Uzzinājām arī par Minhauzenu! Braucām pie keramiķes I. Žagatas, kur redzējām lielo krāsni. Izrādās, tādas Latvijā ir tikai divas. Uzzinājām, ka keramiķa darbs ir fiziski smags- rokās jābūt lielam spēkam. Darbs ir grūts, bet rezultāts – brīnišķīgs! Noslēgumā priecējām sevi ar I. Žagatas darinātajiem keramikas izstrādājumiem.

 

5.klases projekts ar Inesi Broku.

          5.klases skolēni projekta nedēļas laikā strādāja ar aizrautību. Pirmajā dienā katrs skolēns skolas bibliotēkā profesiju aprakstu katalogā atrada atbilstošus materiālus par savu izvēlēto profesiju un izveidoja prezentāciju. Tad sekoja radošs darbs grupās, kura rezultātā tapa kopīga prezentācija konkursam par tēmu ""Dzīvnieku barošana"": tika sacerēta neliela ludziņa par to, kā cilvēki pārprastas mīlestības dēļ pārbaro dzīvniekus un dzīvnieki var saslimt, tika veidota prezentācija. Trešajā projekta dienā bērni iesaistījās projektā ""Manekenu izaicinājums"" un veidoja 31 sekundi ilgus videoklipus par profesijām, kas saistītas ar dzīvniekiem. Protams, tika apmeklētas arī skolas organizētās izglītojošās lekcijas, kas bagātināja skolēnu izpratni par karjeras veidošanu un dabas pārmaiņām globālās sasilšanas apstākļos. (Inese Broka, bibliotekāre un 11.klases audzinātāja). 

 

6. klases projekts ar Solveigu Boku.

Padejoji, saimeniece, Metenīša vakarā!

13.februārī Liepupes vidusskolas sākumskolas audzēkņi kopā ar tradīciju kopu «Skale«  svinēja ziemas aizvadīšanas svētkus-Meteņus. Svētkos kārtīgi jādanco un jādzied, jo pēc senā latviešu kalendāra sākas jauns darba gads! Daudz jālielās, lai prieki! Šogad braši dancojām, sevišķi mums visiem patika rotaļdeja « Cepa, cepa māte pankūkas«.

Meteņos jāēd apaļi miežu miltu plācenīši un apaļas pankūkas - « Skale« visiem svinētājiem bija sarūpējusi Vēja kūkas , apaļas kā saulītes. Meteņos noteikti jābrauc tālu ciemos un jāpriecājas par ziemu, tad gaidāma laba raža. Liepupē tāda būs, jo visi devāmies uz ezeru, kur laiks aizskrēja tikpat ātri kā ragutiņas uz ledus  izveidotajā karuselī.

     Paldies tuvējo māju saimniekam Ērikam  Leimanim, kurš kopā ar čaklajiem  palīgiem-skolas puišiem- izvizināja visus svētku dalībniekus! Meteņi skolā bija skaista un jautra diena!   15. Februārī  Projekta tēmu «Profesija- mūziķis, izpildītājmākslinieks« pētīja 6. klase. Skolēni noskaidroja, ka profesionāla mūziķa ceļš sākas bērnībā- pirmā izglītība ir bērnu mūzikas skola, tad mūzikas vidusskola, mūzikas augstskola un tikai tad esi kļuvis par profesionālu mūziķi. Vēl talants un darbs nemitīgā sevis pilnveidošanā. Spilgti piemēri Latvijas TV īsfilmā «Satikšanās« par mūziķiem Raimondu Paulu un Marisu Jansonu.

Sekoja katra skolēna individuālais izpētes darbs par Latvijas ievērojamākajiem mūziķiem.

Lai arī paši pārliecinātos, kā ir sagatavot muzikālu priekšnesumu, 6. kl. skolēnu improvizētais orķestris mācījās un izpildīja latviešu tautas dziesmu « Aijā, žūžū, lāča bērni«

Mūziķiem jābūt arī sportiskiem un izturīgiem- dienas noslēgumā devāmies pārgājienā apkārt Liepupes ezeram. (Solveiga Boka, mūzikas skolotāja).

 

6.klases projekts ar Agniju Bronku.

6. klase projekta nedēļā strādāja pie projekta "Manas dzimtas profesijas". Par lielu izbrīnu bērni zināja tikai savu vecāku profesijas, bet vecvecāku un citu radinieku profesijas lielākajai daļai bija noslēpums. Līdz ar to skolēni veica pētniecisko darbu savās ģimenēs - aptaujāja savus vecākus, vecvecākus, tantes, onkuļus, vecākos brāļus un māsas. Darba gaitā saskaitījām 40 dažādas profesijas, lielāka daļa bija pārstāvētas pa vienai, bet dažu profesiju pārstāvji bija vairāki. Vispopulārākais amats bija pārdevēja. Diskusiju laikā noskaidrojām, ko dara ģeologs, korektors, kādi pienākumi ir pastniekam, uzzinājām, ka agrāk ļoti svarīgs bija kurpnieka amats. Secinājām, ka mūsu klasē nav neviena "dzimtas profesija", kura tiktu pārmantota no paaudzes paaudzē. Darbs bija interesants, jo skolēni uzzināja jaunus faktus par savu ģimeni. (Agnija Bronka).

 

7.klases projekts ar skolotāju J. Liepiņu.

Uzsākot darbu pie projekta tēmas „Karjera”,7.klase veica nelielu sevis un klasesbiedru izzināšanas un prognozēšanas spēli. Katrs skolēns prognozēja, par ko varētu kļūt vai kuras profesijas pārstāvis varētu būt viņa klasesbiedrs. Izrādījās, ka vairākums bija pareizi nojautuši, ka Kristiāna varētu būt juriste, Kalvis- būvdarbu vadītājs, Armands –pavārs. Artūrs –policists, Otomārs –biznesmenis. Protams, skolēni izteica ari savas domas .Tika pārrunāts, kādas rakstura īpašības un spējas nepieciešamas, lai varētu izvēlēto profesiju apgūt.

Bijām ieplānojuši arī ekskursiju uz SIA „Kāpnes”, lai iepazītos ar galdnieka profesiju. Šajā uzņēmumā strādā mūsu Kristas tētis un mamma. Secinājums bija  viens- mūsdienās strādāt par galdnieku ir daudz interesantāk, vieglāk, jo daudzus darbus  padara modernas iekārtas.

Paldies Kristas tētim par iejušanos gida un stāstnieka lomā!

Brīvbrīžos arī uzspēlējām „Mēmo šovu”- kustībās un mīmikā centāmies atdarināt profesiju pārstāvjus, cik tas bija reizē smieklīgi, interesanti, bet atminēt tomēr grūti! (7.klase un audzinātāja). 

 

Sandras Verginas projekts ar 8.klases meitenēm.

8.klases meitenes strādāja pie projekta tēmas :"Profesijas, kurās darbu veic ar rokām". Vispirms noskaidrojām, kādus darbus veic ar rokām - šuvējas, adītājas, izšuvējas, pavāres. konditores, manikīres-pedikīres, frizieres, kurpnieki, ādas apstrādes meistari utt. Katrai bija jāizvēlas kāda profesija un jāuzraksta - kādas darbības veic, kādi ir darba pienākumi, kādas īpašības, spējas ir nepieciešamas, lai to varētu veikt. Izzinājām,  kur var apgūt šīs profesijas un vai šo darbu varētu pilnībā aizvietot ar mašīnu darbu. Secinājums bija- lai arī cik modernas tehnoloģijas, palīgierīces ienāktu mūsu dzīvē, bez cilvēka roku darba tomēr neiztikt. (Sandra Vergina).

 

Projekta tēma "Daiļamatniecība, izmantojot IT līdzekļus"

      8. klases zēni sākumā uzzīmēja uz kartona sirsniņas. Pēc tam šīs sirsniņas izgrieza un ieguva sirsniņu šablonus.  Ar sirsniņu šablonu palīdzību, ieguva zīmējumu uz saplākšņa, tad sekoja izzāģēšana un slīpēšanas darbi.  Lai sirsniņu, kā rotaslietu varētu izmantot, tika izveidots urbums un tajā ievērta aukliņa. No apaļkoka, kura diametrs ir 2 cm, tika izvirpotas nelielas lāstekas un tajās ievērtas aukliņas. 8. klases zēni bija gandarīti par paveikto, jo izgatavoto rotu varēs dāvināt draugam.

      Stundas beigās pārrunājām, kādā veidā IT šodien ienāk sadzīvē. (Mājturības skolotājs Aigars). 

 

Gaļinas Mačas projekts ar 8.klases skolēniem.

           8.klases apakšprojekta tēma-Izglītības iestādes Latvijā. Mūsu mērķis bija iegūt informāciju par izglītības iestādēm Latvijā. Projekta dienās izvērtējām izglītības ieguves dažādās iespējas pēc 9. klases. Izveidojām savu izglītības iestāžu katalogu par skolām, kuras viņus ir ieinteresējušas. Skolēni turpināja darbu ar atlasīto informāciju, noskaidrojot sīkāk izglītības iestāžu specifiku. Darba noslēgumā katrs skolēns ir izvēlējies 1-2, viņaprāt, sev piemērotākās skolas.

       Piedalījāmies visās skolā organizētajās aktivitātēs-lekcijās, meistardarbnīcās, dabas centra nodarbībās. (8. kl. audzinātāja - Gaļina Mača).

 

9. klases aktivitātes.

         14. februārī 9.klases un 12. klase devās uz Rīgu, lai apmeklētu  Okupācijas muzeju. Šeit kopā ar muzeja darbinieci un vēsturnieci  izzinājām 20. gadsimta traģiskos vēstures līkločus mūsu tautas likteņstāstā. Gatavojoties vēstures eksāmenam, mums šīs zināšanas lieti noderēs ,tāpat varējām iepazīties ar vēsturnieka un gida profesiju.

 

9. klases aktivitātes ar Ilonu Trezuni. 

9. klase 15. februārī darbojās Nacionālās izglītības iespēju datu bāzē NIID.lv  ar  karjeras izvēles testiem.

Izmantoja 6 dažādus sevis izpētes testus, noskaidroja savas visizteiktākās intereses, novērtēja sekmes un dotības dažādos mācību priekšmetos. Pētīja daudzveidīgās  spējas, pārliecinājās, kā brīvā laika pavadīšana ietekmē viņu vērtības.

 Testos sniegtās atbildes deva iespēju labāk apzināties savas dotības un vēlmes, karjeras ceļu- izglītības iespējas atbilstoši interesēm. (Ilona Trezune, bioloģijas skolotāja)

Kopumā projektu nedēļa ir izdevusies, gūtas jaunas zināšanas, iepazītas profesijas, izzināta apkārtne un iespējamās darba vietas. Īpašs paldies tradīciju kopai “Skale”, Minhauzena muzeja direktoram Rimantam Lūsim, frizierei Santai Bērziņai, Rīgas domes deputātam Jānim Atim Krūmiņam, Ramonai Kočānei, DAP komandai un Intai Soms,  Ingrīdai Žagatai, Elzai Alksnei, kā arī visiem klašu audzinātājiem, mācību priekšmetu skolotājiem, vecākiem un visiem sadarbības partneriem! 

 

Bildes no pasākuma skatīt šeit ... 

Lasīt vairāk...
Eiropas 112 diena skolā

   

   11. februāris visā Eiropas Savienībā tiek atzīmēta 112 diena. Šajā sakarā Liepupes vidusskolā viesojās Emīls Balodis, Vidzemes reģiona brigādes Limbažu daļas Salacgrīvas posteņa komandieris, kurš 7.-9.klašu skolēniem saistoši pastāstīja, ar ko nodarbojas 112 dienests, kāda ir dienesta ikdiena, kā saņem zvanus un  dienesta tālāko rīcību dažādās ekstremālās situācijās. Liela nozīme tika pievērsta, kā rīkoties un savukārt, kā nerīkoties ekstremālās situācijās. Bieži krīzes situācijās cilvēki nevis zvana glābējiem, bet  ķeras pie sava viedtālruņa un filmē, lai kļūtu par „aculieciniekiem” un „Degpunkta” reportieriem, vai tāpēc, lai padalītos ar video sociālajos tīklos, un gūtu popularitāti,  taču tā darīt nav pareizi. Vispirms ir jāzvana uz 112, un jāinformē par notiekošo. 

   E. Balodis informēja skolēnus, kā pareizi veidot sarunu ar 112 operatoru, kāda informācija jāsniedz, un nedrīkst sarunu izbeigt pirms operators visu informāciju ir ieguvis, un devis atļauju sarunu pārtraukt. 

   Skolēni tika iepazīstināti ar 5 reģionu centriem, kuros tiek saņemti zvani 112, kā arī uzzināja, ka visā Latvijā zvanus pieņem 105 dispečeri. 

    Skolēni tika brīdināti, ka viltus zvani uz 112 nav pieļaujami un izmaksā ļoti dārgi, jo ikviena informācija par ievietotu spridzekli vai ugunsgrēku tiek uztverta nopietni, darbā tiek iesaistīti mediķi un glābēji, kā arī operatīvais transports. 

   Skolēni ar interesi noskatījās filmiņu par glābēju mācībām. Komandierim tika uzdoti dažādi jautājumi, tajā skaitā - kur var iegūt ugunsdzēsēja profesiju? Kādas prasības ir izvirzītas pretendentiem, lai kļūtu par glābēju? 

   Ir jauki, ja skolās ienāk jauni, enerģiski cilvēki, kuri jau ar savu piemēru rāda cik svarīga loma ir nopietnam mācību darbam un stiprai gribai karjeras izvēlē. Nākošā nedēļa ir karjeras nedēļa - kas zina, varbūt kāds izvēlas grūto un atbildīgo glābēja profesiju? 

 

Bildes no pasākuma skatīt šeit ... 

Lasīt vairāk...
Projekta nedēļas „Karjeras izglītība” tēmas

 

Projekta nedēļas „Karjeras izglītība”

tēmas 2016./2017.m.g.

no 13.02. – 15.02.2017.

 

N.p.k.

Tēma

Skolotājs

Piezīmes

1.

Žurnālista profesija

R.Cīrule

Pirmdiena Otrdiena Trešdiena

2.

 1. Dzīvnieku sabiedrotie (Annimal Aliance)

2. Manekenu izaicinājums ""Nākotnes profesija"

R.Gulbe

Pirmdiena Otrdiena Trešdiena

3.

Daiļamatniecība, izmantojot IT

A.Bērziņš

Pirmdiena

4.

Daudzpusīgas mācību iespējas mākslas jomā Latvijā

B.Dobele

Otrdiena

5.

Manas dzimtas profesija

A.Bronka

E.Garancis

Otrdiena Trešdiena

6.

Izglītības iestādes Latvijā

G.Mača

Otrdiena

Trešdiena

7.

Profesija – mūziķis, izpildītājmākslienieks

S.Boka

Otrdiena Trešdiena

8.

Vēsturnieks un gids

A.Zirne

Otrdiena

9.

Mana nākotnes profesija

J.M.Liepiņa

Pirmdiena Otrdiena

Trešdiena

10.

Profesijas izvēles psiholoģiskie priekšnosacījumi (testi)

I.Broka

Otrdiena

Trešdiena

11.

Profesionālās izvēles bioloģiskie un psiholoģiskie faktori ( temperaments, spējas, intereses, izvēles)

I.Trezune

Trešdiena

12.

"Profesijas, kurās strādā ar rokām" jeb "Roku darbs"

S.Vergina

Pirmdiena

13.

Sports manā karjeras izglītībā

M.Skuja

Pirmdiena

2. - 4. klases

3.

Mana sapņu profesija

D.Krūze

3.klase

4.

I.Špūle

4.klase

2.

I.Eglīte

2.klase

Lasīt vairāk...
Projekta nedēļas pasākumu plāns

   

   Projekta nedēļa

„Karjeras izvēle”

13.02. – 15.02.2017.

PASĀKUMI

 

Pirmdiena, 13.02.2017.

„Meistarklases atbildība karjeras izglītībā”, lektors Atis Krūmiņš (5. – 12. klasēm)

Manekenu izaicinājums ""Nākotnes profesija" (5.klasei)

Darbi un profesijas latviešu autoru darbos (7.klasei)

Daiļamatniecība, izmantojot IT (8.klasei)

Profesijas, kurās strādā ar rokām" jeb "Roku darbs" (8.klasei)

Sports manā karjeras izglītībā (9.klasei)

Konsultācijas matemātikā (8., 9., 12.klasēm) (brīvprātīgi)

Meteņu tradīciju svinēšana kopā ar folkloras grupu „Skali” (1. – 4.klasēm)

Diagnosticējošā darba latviešu valodā mutvārdu daļa 3. un 6.klasēm

Zinātniski pētnieciskā darba izstrāde (11. un 12.klasēm)

1.klasei notiek mācību stundas pēc stundu saraksta

 

Otrdiena, 14.02.2017.

Projekta darbs klasēs „Vecāku profesijas” (2. - 4.klasēm)

Mācību ekskursija uz Rīgu „Vēsturnieks un gids” (9. un 12.klasēm)

Tikšanās ar NVA karjeras konsultanti, nodarbība un skolēnu testēšana, pārrunas (6. - 11.klasēm)

Profesijas, kas saistītas ar dzīvniekiem (5.klasei)

Manas dzimtas profesija (6.klasei)

Darbi un profesijas latviešu autoru darbos (7.klasei)

Izglītības iestādes Latvijā (8.klasei)

Konsultācijas matemātikā (8.klasei) (brīvprātīgi)

Zinātniski pētnieciskā darba izstrāde (11.klasei)

1.klasei notiek mācību stundas pēc stundu saraksta

Deju nodarbība (1. – 4.klasēm)

 

Trešdiena, 15.02.2017.

Mācību ekskursija (1. – 4.klasēm):

       - Minhauzena muzejs

       - Ingrīdas Žagatas keramikas darbnīca „Cepļi”

Dabas izglītības centra „Ziemeļvidzeme” nodarbība par klimata izmaiņām un globālo sasilšanu  (5. -12.klasēm)

Manekenu izaicinājums ""Nākotnes profesija" (5.klasei)

Profesija – mūziķis, izpildītājmākslienieks (6.klasei)

Darbi un profesijas latviešu autoru darbos (7.klasei)

Izglītības iestādes Latvijā (8.klasei)

Konsultācijas matemātikā (8.klasei) (brīvprātīgi)

Profesionālās izvēles bioloģiskie un psiholoģiskie faktori ( temperaments, spējas, intereses, izvēles) (9.klasei)

Zinātniski pētnieciskā darba izstrāde (11. un 12. klasei)

1.klasei mācību stundas no plkst.12.15

Lasīt vairāk...



Arhīvs
2022 (1)   
2020 (1)   
2019 (5)   
2018 (2)   
2017 (10)