Mācīšanās caur spēli: Ekospēļu izmantošana mācību programmā
Mēs runājām ar skolotājiem par Erasmus+ "Eco-games in my curriculum" projektu, kas apvieno ekoloģiju un izglītojošas spēles visos mācību priekšmetos.
(c) Silvija Demzala: Projekta "Eco-games
in my curriculum" komanda
Skolotāju grupa no Itālijas, Latvijas, Polijas, Rumānijas un Turcijas sanāca kopā, lai izveidotu Erasmus+ projektu Eco-games in my curriculum projektu , kas apvieno ekoloģiju un izglītojošas spēles dažādos mācību priekšmetos. Mēs runājām ar koordinatoriem no katras valsts, lai uzzinātu vairāk par viņu projektu un tā uzsvaru uz studentu iesaistīšanu un starpdisciplinaritāti.
Vai varat sniegt īsu pārskatu par savu projektu?
Silvija: Mūsu projektam bija divi galvenie rezultāti: digitālā platforma ar ekospēlēm un zaļā rokasgrāmata ar stundu plāniem. Spēles ir sadalītas tiešsaistes, iekštelpu un āra kategorijās, kuras visas ir vērstas uz ekoloģiju un kuras var integrēt dažādos priekšmetos, sākot no matemātikas līdz mākslai un fiziskajai audzināšanai (PE). Mēs iztulkojām rokasgrāmatu visās projekta valodās, tostarp angļu valodā, lai tā būtu pieejama mūsu kolēģiem.
Zēra: Mēs izmantojām izglītojošas spēles, lai veicinātu sasniegumus, motivāciju, jautrību un sadarbību. Projekts un spēles veicināja sadarbību starp skolotājiem un ļāva skolēniem izmantot savas zināšanas par ekoloģiju dažādos priekšmetos.
Kā skolēni tika iesaistīti projektā?
Marusca: Mēs iesaistījām 4.-8. skolēnus. Studenti izstrādāja dažas spēles un spēlēja tos kā spēļu meistari jaunākiem studentiem. Bija interesanti redzēt sadarbību ne tikai starp mācību priekšmetiem, bet arī starp klasēm.
Baiba: Mūsu skola ir neliela lauku skola Latvijā , kurā aktīvi iesaistījās visi skolēni. Vienai no spēlēm Daba līkloči un pagriezieni - skolēni un skolotāji izveidoja vairāk nekā 40 jautājumus trim zināšanu līmeņiem. Skolēni izveidoja spēles laukumu mākslas nodarbību laikā, un viņi tulkoja jautājumus angļu valodas klasē.
Silvija: Skolēni mīlēja projektu, tikās ar citiem skolēniem apmaiņas vai tiešsaistes sanāksmju laikā un uzlaboja savas angļu valodas prasmes.
Ar kādām problēmām jūs saskārāties un kā tās risinājāt?
Zehra: Mums bija laba sadarbība, bet laika pārvaldība bija izaicinājums. Mēs esam aizņemti skolotāji, esam iesaistīti citos projektos un ir daudz citu pienākumu, tāpēc mēs bieži strādājām pie projekta vakaros. Koordinācija ar citiem skolotājiem, kuri nebija tieši iesaistīti, bieži vien bija sarežģīta. Mums bija jābūt ļoti organizētiem un efektīvi jāsazinās, lai nodrošinātu, ka visi ir vienā lapā.
Marusca: Lai gan mums bija zināmas grūtības, mēs bijām veltīti savam darbam, palīdzējām viens otram un uzticējāmies viens otram. Mēs zinājām, ka strādājam, lai sasniegtu kopīgu mērķi, un tas mūs motivēja turpināt iesākto.
Crina: Dažkārt bija grūti pielāgot spēļu noteikumus un saturu tā, lai tie attiektos uz visām valstīm, kā arī digitālo vidi. Mums bija arī jānodrošina, ka spēļu īstenošanai ir pieejams tehnoloģiskais aprīkojums.
Silvija: Strādājot kopā, es nepamanīju nekādas grūtības. Mums ļoti patika satikties ar jaunām kultūrām un tradīcijām, un katra skola mūs uzņēma ļoti laipni. Mēs jutāmies kā daļa no vienas lielas ģimenes.
Kā jūs izplatījāt sava darba rezultātus?
Crina: Kopā ar saviem skolēniem es izveidoju tīmekļa vietni, lai izplatītu projekta darba rezultātus. Tīmekļa vietne ieguva pirmo vietu mūsu skolu konkursā un ceturto vietu valsts līmenī.
Zēra: Turcijā es apmeklēju vietējos gubernatorus un saņēmu apbalvojumus un sertifikātus. Tas bija lielisks veids, kā dalīties ar mūsu projektu ar plašāku sabiedrību un saņemt atzinību par mūsu smago darbu.
Silvija: Es iepazīstināju ar projekta rezultātiem kaimiņu skolas Polijā. Skolotāji uzdeva daudz jautājumu un bija pārsteigti par spēlēm un stundu plāniem. Mēs arī izplatījām mūsu projektu skolas tīmekļa vietnē, pilsētas tīmekļa vietnē un tās Facebook profilā.
Marusca: Kā Erasmus+ vēstnieks es apmeklēju seminārus un dalījos ar mūsu projektu kā piemēru tam, ko skolotāji var darīt.
Baiba: Pēc katras mobilitātes mēs organizējām prezentācijas skolā skolēniem, skolotājiem un vecākiem un uzrakstījām rakstu mūsu vietējā laikrakstā.
Kas ir viena lieta, ko ikviens varētu mācīties no jūsu projekta?
Silvija: Mūsu darbībām var būt reāla ietekme uz vidi, un ekoloģija ir visur, ne tikai bioloģijā.
Marusca: Jums ir jāuzdrošinās izpētīt nepazīstamas jomas un uzņemties risku. Saikne starp mācību priekšmetiem un skolotāju sadarbība ir tas, kas rada pārmaiņas.
Baiba: Skolēniem visā pasaulē ir vienādas rūpes un aizraušanās. Neraugoties uz valodas barjerām, viņi var sanākt kopā un efektīvi sadarboties.
Zēra: Spēles ir labākais veids , kā kaut ko iemācīt.
Spēles un stundu plānus var apskatīt projekta tīmekļa vietnē: IO1 Erasmus Ecogames programma.
Raksts pārpublicēts no vietnes https://school-education.ec.europa.eu/en/discover/expert-views/learning-through-play-using-eco-games-curriculum
Lasīt vairāk...